Strategic Key Account Management
Startdaten und Startorte
placeBerlin 27. Mai 2025 bis 28. Mai 2025 |
placeHamburg 3. Jun 2025 bis 4. Jun 2025 |
placeMünchen 1. Jul 2025 bis 2. Jul 2025 |
placeFrankfurt am Main 3. Jul 2025 bis 4. Jul 2025 |
placeLeipzig 27. Aug 2025 bis 28. Aug 2025 |
placeBerlin 29. Sep 2025 bis 30. Sep 2025 |
placeHamburg 16. Okt 2025 bis 17. Okt 2025 |
placeStuttgart 4. Nov 2025 bis 5. Nov 2025 |
placeKöln 4. Dez 2025 bis 5. Dez 2025 |
placeKassel 10. Dez 2025 bis 11. Dez 2025 |
Beschreibung
ONLINE ODER PRÄSENZ - DIE WAHL TREFFEN SIE!
Inhouse Online oder Präsenz
Alle unsere Seminare führen wir auch gerne unternehmensintern für Sie durch.
Unser Tagessatz für eine Inhouse Schulung zu diesem Seminarthema liegt zwischen 1.300 € - 2.300 € zzgl. MwSt. einschließlich Seminarunterlagen, Fotoprotokoll, Zertifikate, Reisekosten (bei Präsenzveranstaltungen).
Unser Tagessatz ist abhängig von der Teilnehmerzahl (bis maximal 12 Personen).
Inhalte nach Wunsch
Gerne gestalten wir die Seminarinhalte, wie gewohnt, ganz individuell nach Ihrem Wunsch.
Strategic Key Account Management. A close relationship with key strategic customers is the ultimate competitive advantage a company can achieve. Studies show that professional Key Account Management (KAM) leads to strong, long-term customer loyalty and a significant increase in profits. Successful KAM requires aligning your entire organization, including its strategy, processes, structures and people, with Key Accounts´ requirements.
Your Benefits: The participants will learn how to …
- Build and manage the relationship with key customers as a long-term approach to build customer loyalty and increase profits.
- Segment customers based on their attractiveness and profit potential.
- Align the…

Frequently asked questions
Es wurden noch keine FAQ hinterlegt. Falls Sie Fragen haben oder Unterstützung benötigen, kontaktieren Sie unseren Kundenservice. Wir helfen gerne weiter!
ONLINE ODER PRÄSENZ - DIE WAHL TREFFEN SIE!
Inhouse Online oder Präsenz
Alle unsere Seminare führen wir auch gerne unternehmensintern für Sie durch.
Unser Tagessatz für eine Inhouse Schulung zu diesem Seminarthema liegt zwischen 1.300 € - 2.300 € zzgl. MwSt. einschließlich Seminarunterlagen, Fotoprotokoll, Zertifikate, Reisekosten (bei Präsenzveranstaltungen).
Unser Tagessatz ist abhängig von der Teilnehmerzahl (bis maximal 12 Personen).
Inhalte nach Wunsch
Gerne gestalten wir die Seminarinhalte, wie gewohnt, ganz individuell nach Ihrem Wunsch.
Strategic Key Account Management. A close relationship with key strategic customers is the ultimate competitive advantage a company can achieve. Studies show that professional Key Account Management (KAM) leads to strong, long-term customer loyalty and a significant increase in profits. Successful KAM requires aligning your entire organization, including its strategy, processes, structures and people, with Key Accounts´ requirements.
Your Benefits: The participants will learn how to …
- Build and manage the relationship with key customers as a long-term approach to build customer loyalty and increase profits.
- Segment customers based on their attractiveness and profit potential.
- Align the entire organization with Key Accounts´ requirements.
- Develop and implement effective Key Account plans.
- Calculate the return on investment (ROI) for their company and the Key Accounts.
Contents
- Why strategic Key Account Management
- Providing added value for the customer and your organization
- Strengthening customer loyalty and your organization´s competitive position
- Stages in introducing KAM
- Selecting strategic customers based on a list of criteria
- Hard and soft criteria
- Types of Key Account Management
- Slim KAM and strategic partnership
- International KAM
- Key Account Analysis and Planning
- Analyzing customer needs and purchasing processe
- Analyzing the customer´s market position and competitive powe
- Analyzing your situation as a supplier
- Developing attractive offerings and a cooperation strategy
- Integrating KAM into your organization
- Front-end and back-end organization
- KAM as a line, matrix and staff function
- Establishing effective Key Account Management processes and systems
- Selecting and qualifying Key Account Managers
- Managing Key Account teams
- Remuneration and incentive systems
- KAM Controlling
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